L'Endavant. Altaveu dels i les socialistes de Catalunya

Qui desendreça?

Qui desendreça?
  • Joan Ferran

    Llicenciat en Filosofia i Lletres i Diplomat en Història Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona. Exdiputat del PSC al Parlament de Catalunya, membre de l’Executiva Nacional del PSC (2000-2011) i exprimer Secretari del PSC de Barcelona.

    És autor de diversos llibres i  articulista a diferents diaris i mitjans de comunicació.

Vaig néixer i créixer al bell mig de Ciutat Vella. Al Col·legi Collaso i Gil em van ensenyar a llegir, i a l’església de Sant Pau del Camp, vestidet de mariner, vaig fer la primera comunió. La meva família i jo hem viscut sempre, per a bé o per a mal, vinculats a l’antic districte cinquè.

Al llarg del temps he contemplat com desapareixien vells carrers, com naixia una Rambla, tancava Casa Leopoldo i es difuminaven els ambients que narrava  en Vázquez Montalbán. A Ciutat Vella les he vist de tots colors, potser per això crec que els puc ben assegurar que mai com fins ara hi havia hagut tanta cura i recursos dedicats a la neteja del barri.

Recordo que la senyora Rosa -una perruquera del carrer Nou de la Rambla- solia dir ‘No és més net qui més neteja sinó qui menys embruta’. Ara com ara aquesta dita popular ens convida a reflexionar i respondre, si menys no, a un parell de qüestions: com pot ser que amb un bon pla com l’Endreça, i més diners que mai dedicats a la neteja, hi hagi algunes veus interessades a desprestigiar l’esforç que fa l’equip de Govern municipal de Barcelona?

Si bé és cert que cal incentivar entre la ciutadania l’assumpció de determinats  comportaments cívics -que tenen a veure amb una correcta utilització dels contenidors i dels horaris de recollida de deixalles- no és menys cert que algunes persones juguen, sense cap mena d’escrúpols, a intentar desgastar la tasca i la imatge de l’alcalde Collboni. Legítima aquesta actitud? Potser sí. Però poc ètica, i pròpia de busca-raons o vençuts. Aquests mateixos que s’esquincen les vestidures afirmant que el Pla Endreça és un bluf són els que embruten parets enganxant cartells a tort i a dret mentre observen, amb displicència, com algunes persones se salten les normes. Així les coses, cal preguntar-nos: qui desendreça?

Més temes relacionats

Últimes novetats de l'Endavant!

140 anys de socialisme a Mataró

140 anys de socialisme a Mataró

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66249"]
Pla de Barris, una aposta per la igualtat i la convivència

Pla de Barris, una aposta per la igualtat i la convivència

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66242"]
(Pensar es resistir)/ La maestra

(Pensar es resistir)/ La maestra

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66235"]
(Muntanya avall)/ Resistir per a persistir

(Muntanya avall)/ Resistir per a persistir

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66232"]
Dades d’atur i ocupació – Maig 2026

Dades d’atur i ocupació – Maig 2026

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66224"]
Regeneració democràtica

Regeneració democràtica

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66229"]
(Muntanya avall)/ No mirem només les gran xifres

(Muntanya avall)/ No mirem només les gran xifres

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66220"]
En toda España el cielo está despejado

En toda España el cielo está despejado

[ccc_my_favorite_select_button post_id="66214"]